Съвети при ценообразуване на продукт или услуга

Съвети при ценообразуване на продукт, маркиращи клещи

За да останете в бизнеса, е жизненоважно да знаете как правилно да оцените продукт или услуга. В тази връзка искаме да ви представим някои фактори, които фирмите трябва да обмислят, когато определят цена.

Разходи

Много фирми смятат, че ценообразуване на продуктите им с отстъпка ще доведе до повече клиенти и в крайна сметка ще покрие загубата. Това обаче, обикновено не е така. Подценяването на цените е една от най-големите грешки, които дадена фирма може да направи. Ако цената е прекалено стръмна, потребителите може да не мислят, че продуктът е с високо качество и се обръща към по-скъпа версия. Важно е продуктът или услугата да оправдава очакванията, така че потребителите да се чувстват, че получават най-добрата стойност за парите си, като същевременно покриват разходите за правене, доставка и съхранение на продуктите и превръщането им в печалба.

Клиентите

Познаването на вашите клиенти и какви са техните ценови точки ще ви позволи по-добре да цените вашите продукти. Превишената стойност на даден продукт може да причини толкова големи щети на бизнеса, колкото и подценяването на даден продукт. Разглеждането на бизнес аспекта на цената и потребителската страна на дадена цена ще позволи на собствениците на предприятия да правят справедливи цени, като същевременно ще генерират печалба от продажба.

Конкуренция

Друг ключов показател при правилното ценообразуване е да знаете кой друг е на пазара. Вземете под внимание други фирми, които предлагат един и същ продукт или услуга и какви са техните ценови точки. Също така помислете за времето, усилията и ресурсите, които използват, за да направят своя продукт или услуга. Тази информация ще помогне да се разбере по-добре как са се появили цените им.

Пазар

Знаейки повече за пазара на вашия бизнес, може да правилно да оцените вашия продукт или услуга. Независимо от неопределеността на бъдещето, можете да вземете предвид фактори като инфлацията, икономиката, търсенето и предлагането, които могат да засегнат вашия бизнес. Като се имат предвид тези фактори, собствениците на фирми могат да предвидят как пазарът ще се колебае и на свой ред да коригира цените си, ако е необходимо.

При ценообразуване на даден продукт предприятията трябва да обмислят тези фактори, за да генерират цена, която е справедлива за клиента и е полезна за бизнеса. Тиксо-Ленти е фирма, занимаваща се с търговията на маркиращи клещи на Blitz и Smart, с които могат да се поставят бързо и лесно цените на всичките ви продукти.

Фейсбук реклама – как и защо се прави

facebook реклама

Фейсбук рекламата се превърна във важна част от всяка стратегия за социални медии. Ако искате поста Ви да се види от повече хора, най-вероятно в един или друг момент ще използвате фейсбук реклама.

Платеното рекламиране във фейсбук изглежда е един от основните начини да повишите броя на хората, пред които се излъчва Вашето послание.

В тази статия ние специалистите по фейсбук реклама от Seomax.bg ще Ви запознаем с основните неща, които трябва да знаете за да настроите една рекламна кампания във Facebook.

Създайте цели за своята фейсбук реклама

Преди да скочите с главата напред и да започнете да създавате реклами, е важно да помислите защо рекламирате и какво се опитвате да постигнете с рекламата. Ако си поставите някои цели за бъдещо развитие, ще има нещо, спрямо което да измерите успеха на кампанията.

Например, ако искате да повишите свалянията на Вашето мобилно приложение чрез facebook реклама, може да си поставите цел 100 сваляния през първия месец. Това ще Ви помогне и при избора на коректна цел на фейсбук кампанията. Няколко други примера за цел на фейсбук кампанията:

  • Повишаване на трафика към сайт чрез фейсбук
  • Повишаване на присъствието на събитие
  • Повишаване на дистигането на публикациите
  • Повече ангажираност за фейсбук страницата Ви

Запознайте се с Facebook Ads Manager

Всички рекламни кампании във фейсбук започват пътя си във Facebook Ads Manager инструмента. Може да го достигнете чрез бутон в лявата част на вашата фейсбук страница, с надпис „Управление на промоции“ и Promote.

Веднъж влезли във Facebook Ads Manager, може да навигирате с менюто от лявата страна на страницата.

Изберете цел за рекламната кампания

Когато кликнете за създаване на фейсбук реклама, това ще Ви препрати към страница, в която може да изберете цел на рекламната кампания. Има 15 възможности, в зависимост от това какво искате да постигнете с рекламата.

Awareness

В тази категория има цели, насочени към генериране на интерес към Вашия продукт или услуга.

  • Популяризиране на постове
  • Промотиране на страница
  • Достигане на хора, в близост до бизнеса Ви
  • Повишаване на познаваемостта на бранда
  • Повишаване на достигането

Съвет: Ако имате малък бюджет, ще получите най-много за парите си с реклами от категорията Awarness. Те са евтини и изключително полезни при пускане на нов бранд или продукт на пазара, защото запознават повече хора с него.

Consideration

В тази категория присъстват цели, които да накарат хората да започнат да мислят за вашия бизнес и да потърсят повече информация за него. Може да използвате реклами за:

  • Изпращане на хората към определена дестинация в или извън Фейсбук
  • Предизвикване на сваляния на Вашето приложение
  • Повишаване на присъствието на събитие
  • Повишаване на гледаемостта на Ваше видео
  • Предизвикване на потребителски интерес

Conversion

Тук имаме цели, които окуражават интересуващите се от Вашия бизнес да закупят продукт или услуга. Може да използвате рекламите от тази категория за следните неща:

  • Повишаване на конверсията на Вашия уебсайт
  • Повишаване на ангажираността в мобилното Ви приложение
  • Окуражаване на хората да купуват продукта или услугата Ви
  • Промотиране на продукт или продуктов каталог
  • Подтикване на хората да посетят магазина Ви

След като изберете целта на кампанията, ще бъдете помолен да я озаглавите.

Определете аудиторията и бюджета си

Определяне на аудиторията

Тази стъпка е изключително важна за успешна Фейсбук реклама. Аудиторията за рекламата може да бъде персонализирана според следните демографски характеристики:

  • Локация – започва от държава, област, град, пощенски код или адрес и в последствие определяне на какво разстояние от адреса да се излъчва рекламата
  • Възраст
  • Пол
  • Език
  • Интереси – Фейсбук следи интересите на хората, тяхната дейност във сайта, страниците които разглеждат и други.
  • Поведение – как потребителя се държи преди да закупи определен продукт, също така и колко често ползва Фейсбук.
  • Връзки – Тук може да изберете дали рекламата да се показва на всички, на харесалите Вашата страница или на тези, които не са харесали страницата Ви.

В допълнение, в настройките на „Връзки“, може да изберете “advanced targeting”, което Ви позволява да включите или изключите хора, свързани с определени страници, приложения или събития. Също така може да използвате персонализирани аудитории за целите на ремаркетинга.

Настройка на бюджета

След като изберете целевата аудитория, трябва да изберете колко искате да харчите за рекламата. Когато си избирате бюджет, е важно да запомните, че цифрата, която изберете е максималното количество пари, което сте готов да похарчите. Може да настроите бюджета си на дневна база или за целия период на рекламата. При настройка на дневна база, задавате колко искате да харчите всеки ден. При другия тип, колко искате да изхарчите за цялата рекламна кампания.

Създаване на кампанията

Тук става наистина интересно. В тази стъпка трябва да изберете изображенията/видео, заглавието, текста и къде да се показва рекламата във Фейсбук. Ограничението за текста е 90 символа, които да се показват над изображението или видеото.

За някои типове реклама, като популяризиране на постове, може да създадете реклама, като използвате съществуващ пост от страницата Ви.

Ако искате да създадете нова реклама, първата Ви задача е да изберете формат на рекламата. В момента във Фейсбук се предлагат 5 варианта:

  • Carousel: Реклама с 2 или повече картинки или видео, които може да се скролват
  • Single image: Създаване на до 6 вариации на рекламата Ви, използвайки една картинка
  • Single video: Създаване на реклама с 1 видео
  • Slideshow: Създаване на повтаряща се видео реклама, използвайки до 10 изображения.
  • Canvas: Разкажете по интересна история, комбинирайки изображения и видео

Имайте в предвид, че форматите може да варират в зависимост от избраната цел на рекламната кампания.

Избор къде да се показва рекламата

Местоположението на рекламата ви дава право да изберете къде точно искате да се вижда рекламата Ви във Фейсбук. Рекламите могат да се появяват във news feed-а, в дясната колона, в Месинджър и Инстаграм.

Завършване на рекламата

След като рекламата Ви е настроена и готова, остава само да кликнете бутона “Place Order”. След това рекламата Ви се изпраща за разглеждане и одобряване, преди да бъде пусната (ще получите имейл веднага след като рекламата е пусната в действие).